پاسخ به پرسش های متداول

-آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟
پاسخ : بله، شما می‏‌توانید در هر زمان مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار کافی‌ست پس از وارد کردن ایمیل و رمز عبور وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه «حساب من» اطلاعات خود را ویرایش کنید.
-رمزعبور خود را فراموش کرده‌ام، باید چکار کنم؟
پاسخ : زمانی که گزینه «رمز عبور را فراموش کرده ام» را بزنید پسورد جدیدی به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
-چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟
پاسخ : لطفاً ایمیل‌های اسپم(spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیل‌های ارسال شده به حساب‏‌های کاربری gmail گاهی spam می‌شوند. توجه داشته باشید که link تغییر رمز برای شما ارسال می‏‌شود نه خود رمز.
-آیا برای خرید از یارپوز ، حتما باید در سایت عضو باشم؟
پاسخ : در صورتی که کاربر اقدام به ثبت نام در یارپوز کرده باشد برای خریدهای آتی دیگر نیاز به ورود اطلاعات مجدد نمی باشد در غیر این صورت و در شرایطی که کاربر بدون ثبت نام اقدام به خرید نماید موظف به وارد نمودن تمامی مشخصات لازم در هر بار خرید ازیارپوز می باشد . لازم بذکر است ثبت نام در یارپوز علاوه بر تسهیل در عملیات ثبت سفارش مزایای دیگری مانند اطلاع از تخفیفات و فروش های ویژه و برقرای ارتباط با فروشگاه به منظور خبر رسانی در سایر موارد را دارا می باشد ، همچنین تیم پشتیبانی یارپوز به کلیه مراحل فرایند خرید و فروش از زمان ثبت درخواست تا مرحله تحویل کالا به مشتری نظارت می‌کند. ثبت‌نام در یارپوز باعث تسهیل در پیگیری سفارشات و ارایه خدمات بهتر به مشتری می‌شود.
-آیا می‌‏توانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟
پاسخ : برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه “حساب من ” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده ‏شود.
-آیا می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
پاسخ : خیر ، پروسه سفارش و خرید کالا در یارپوز فقط از طریق سایت میباشد.
-دوست دارم از یارپوز خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من می‌رسد؟
پاسخ :  علاوه بر سابقه ، تجربه و محتوای غنی وب سایت یارپوز، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی به این کسب و کار رسمیت و اعتبار می‏‌بخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا می‏‌شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما می‏‌توانید در صفحه اصلی وب سایت یارپوز با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.
– آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟
پاسخ :  شما در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید.
– آیا می‌توانم برای شخص دیگری از یارپوزخرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟
پاسخ : بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” آیا می خواهید کالا به همین آدرس ارسال گردد”، شما می‌توانید  آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
– آیا می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟
پاسخ :  خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت یارپوز با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده‌‏اند.
– می‌‏توانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟
پاسخ :  تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با یارپوز تماس بگیرید.
– بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با یارپوز تماس بگیرم؟
پاسخ :  خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق  ایمیل اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش یارپوز با شما تماس خواهند گرفت. 
– آیا ممکن است کالایی را که سفارش می‏‌دهم موجود نباشد؟
پاسخ :  کالاهای دارای قیمت که در سایت یارپوز با وضعیت “موجود” مشخص شده، در انبار  موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته گاهی برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارش‏‌ها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا می‌شود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف می‌شود.
-مبلغ سفارشم را چطور می‏‌توانم پرداخت کنم؟
پاسخ : پرداخت مبلغ خرید در یارپوز به سه صورت آنلاین  است. داشتن کارت اعتباری عضو شبکه‌ی شتاب برای پرداخت در محل تحویل کالا لازم است.
– با استفاده از کارت کدام بانک‌ها می‌توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟
پاسخ :  شما می‌توانید با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت یارپوز، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
– ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
پاسخ :  گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا ۷۲ ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
– می‏‌توانم کالایی را که سفارش داده‌‏ام با مراجعه به یارپوز به صورت حضوری تحویل بگیرم؟
پاسخ :  از آنجا کهیارپوزیک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری‏ است، تحویل حضوری سفارش در محل  امکان‌پذیر نیست.
– چرا بن تخفیف من باطل شده است؟
پاسخ :  در حال حاضر بن‏‌های تخفیف یارپوز یک ماه مهلت استفاده دارند و پس از این مدت باطل می‏‌شوند.
– آیا قیمت محصولات در سایت یارپوز به روز هستند؟
پاسخ :  بله، یارپوز به طور منظم و روزانه قیمت‏ محصولات عرضه شده در وب‏ سایت خود را کنترل و به روز رسانی می‏‌کند.
– آیا قیمت‌‏های یارپوز  نسبت به بازار ارزان‌‏تر است؟
پاسخ :  سیاست قیمت‏ گذاری در یارپوز مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. به طور کلی قیمت‏‌ها در یارپوز کاملا مناسب و رقابتی بوده و خرید از یارپوز برای مشتریان به صرفه است. قیمت‌‏های ارائه شده برای کالاها در یارپوز قیمت‌‏های خرده فروشی است که غالباً توسط تولید‏کننده  به صورت مصوب تعیین شده است و قیمت سایر کالاها بر اساس مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین می‏‌شوند.